Powered by Blogger.
Sabda Rasulullah s.a.w. maksudnya : "Sampaikanlah dari aku walaupun satu ayat, dan bicaralah tentang kisah (hadis) Bani Israil, tidaklah ia satu kesalahan. Dan barangsiapa yang berdusta atas aku dengan sengaja, pasti dia akan mendapat tempatnya di dalam neraka." (Hadis Riwayat Bukhari)
RSS

Thursday, March 1, 2012

DAIE SEJUTA UMAT.....

Assalamualaikum warahmatullah.....



pada kali ini, aku ingin berkongsi sedikit mengenai sebuah buku yg baru beberapa hari aku beli dari seorang sahabat aku ni...  buku ini berkisarkan tentang ulamak-ulamak yg tersohor... kita juga dikejutkan oleh fenomena ustaz 'youtube'.. haha, iaitu USTAZ AZHAR IDRUS (UAI)... aku tak nak cerita panjang lebar mengenai UAI, tetapi aku ingin kongsi apa yg terdapat dalam buku daie sejuta ummat ni....

pada permulaan buku ni, ia menceritakan mengenai TOKOH AGAMA & LINGKARAN FENOMENA.... banyak tokoh-tokoh agama yg telah diceritakan didalam buku ini, antaranya Imam Hasan al-Banna yang popularitinya berjalan seiring meningkatnya pengaruh Ikhwanul Muslimin pada suatu masa dahulu... selain itu juga, turut menceritakan mengenai Sheikh Abdul Hamid Kisk yang mana fenomena beliau berlaku pada tahun 1980-an.... Bagi ulamak di indonesia pula, turut didedahkan mengenai Kiai Zainuddun MZ, dan AA Gym
... selain itu, kisah mengenai Tok Guru Nik Aziz dan Ustaz Shamsuri Ahmad turut dimuatkan.. dan last skali, baru diceritakan mengenai fenomena Ustaz Azhar Idrus....

  Dalam buku ini, banyak menceritakan mengenai UAI... buku ini menyentuh, boleh dikatakan hampir semua mengenai UAI ni, antaranya, cara beliau menegur sekumpulan anak muda jalanan, cara beliau mempelajari ilmu agama, bagaimana ia bermula dan sebagainya... bg aku yg telah khatam buku ni, banyak moral yg kita boleh ambil antaranya, cara beliau menyampaikan dakwah, mampu menarik minat anak muda, bukan sahaja dari kalangan budak yg berbaju melayu n berjubah, bahkan anak muda berseluar jean, bahkan juga perempuan yg tak cukup kain p0n mari mendengar ceramahnya baru2 ini....

bagi slot terakhir dalam buku ini adalah sot 'anda bertanya Ustaz Azhar Idrus menjawab'... dalam slot ini, terdapat lebih 100 soalan (mls nk kira, yg pasti lebih 100soalan) yg ditanya kepada UAI.... jadi tak rugi kalau kita beli buku ni pon kerana bukan sahaja cerita mengenai tokoh agama yg dimuatkan, malah berkaitan dengan ilmu iaitu soal jawab agama turut dimuatkan....

setakat ini je yang aku dpt ceritakan pada hari ini... bagi sesiapa yg inginkan buku ini boleh didapatkan dikuliah2 magrib UAI, ceramah2 perdana dan sebagainya...

salamun 'alaikum warahmatullah...

No comments:

Post a Comment