Powered by Blogger.
Sabda Rasulullah s.a.w. maksudnya : "Sampaikanlah dari aku walaupun satu ayat, dan bicaralah tentang kisah (hadis) Bani Israil, tidaklah ia satu kesalahan. Dan barangsiapa yang berdusta atas aku dengan sengaja, pasti dia akan mendapat tempatnya di dalam neraka." (Hadis Riwayat Bukhari)
RSS

Saturday, February 23, 2013

RISAU PASAL DUIT? JNGN RISAU, ADE TRICK UNTUK MENINGKATKAN REZEKI!!

bissmillahirrahmanirrahim... Assalamu'alaikum wbt... Alhamdulillaah masih lg berkesempatan untuk meng'update' blog pd waktu ini. saja nak meluangkan masa yg kosong terisi dengan benda-benda yang berfaedah.ok..

      baru-baru ni saya sering lihat di facebook, kawan-kawan saya dari kolej ramai yang mengeluh lambatnye duit elaun nak masuk... sabar, mengeluh tu tidak memberi apa-apa kesan...  jangan risau, rezeki Allah swt telah sediakan secukup-cukupnya untuk kita... cume kita je perlu cari... lagipun nak cari tak semesti dengan duitkan?? haaa... so daripada mengeluh tu saya rasa eloklah korang semua perbanyakkan solat dhuha...solat dhuha ni banyak kelebihannya, antaranya Allah swt akan murahkan rezeki orang yang mengerjakannya di atas muka bumi ni.. kalau nak tambah banyak lagi rezeki, sile kawen.. heee~ gurau jewp...


Rasulullah bersabda yang bermaksud: “Solat Dhuha itu mendatangkan rezeki dan menjauhkan kemiskinan dan tidak ada orang yang memelihara solat kecuali orang yang bertaubat.” (Hadis riwayat at-Tirmidzi)



No comments:

Post a Comment